zondag 29 mei 2011

Leiden leeft!

Wat lekker veel activiteiten waren er in Leiden georganiseerd vandaag. Ik wilde niet kiezen dus ben vol goede moed op de fiets geklommen rond het middaguur.

De eerste geplande stop was het Leidse Hout, waar rond het theehuisje een Lente Fair was georganiseerd in het kader van de "Dag van het park". Het aantal kraampjes viel wat tegen (een stuk of 12) maar de sfeer was gezellig. Bij LoliesART heb ik een leuke stoere ketting van gerecyclede fietsband gekocht.

Door de straffe wind  ging de terugweg naar de binnenstad wat moeizaam in verband met m'n knie blessure, maar ik wilde me niet laten kisten.  Dus fiets geparkeerd op de Breestraat (bij de Slegte nog voor 50 ct een 2e hands ansichtkaart gekocht met foto door Anton Corbijn van de hand van Nick Cave).

Het tweede marktje was op het Pieterskerkplein. Deze markt was georganiseerd door diverse winkels in het Pieterskwartier. Dit wijkje tussen Breestraat en Rapenburg ken ik goed, want ik heb ooit nog op de Papengracht gewoond.
Het Pieterskwartier is de laatste jaren echt in opkomst met leuke vintage winkeltjes, designers, ontwerpers, boetiekjes. Of je nu op zoek ben naar accessoires, aardewerk, sieraden, glaswerk of kleding je ontdekt veel leuke en unieke producten in het Pieterskwartier. Deze wijk heeft de potentie om voor Leiden te worden wat de "Negen Straatjes" in Amsterdam zijn!
Bij Ribbels stiekem toch weer een bolletje wol gekocht (terwijl ik al HEEL veel heb) en er nog een gratis patronenboekje bij gekregen ook.

Tot slot me helemaal uitgeleefd op de Japanse markt op het Rapenburg. Er was erg veel te zien, van Japanse oude kunst, moderne kunst en manga tot Japans aardewerk, een origineel samoerai-kostuum en origami vouwpapier.

Ik heb er een Ginkgo Biloba plant gekocht en het wisselgeld  bij het kraampje ernaast in de collectebus voor de slachtoffers van de tsunami gedaan. Kreeg ik daar tot mijn verrassing een persoonlijk gekalligrafeerd briefje en een gedichtje voor terug. Wat lief!
Verder waren er natuurlijk diverse kraampjes met verse sushi  =^x^= yum!



Uiteindelijk bleek het rustig wandelen de hele middag juist een weldaad voor de knie en ging ik bijna pijnloos op huis aan. Nog een kleine tussenstop bij Verre Van Verre in de Burgsteeg (samen met de Nieuwstraat ook zo'n leuk stukje winkelgebied) voor wat tafelzeil en langs De Tuinen voor de nieuwe Healthy...en toen zat m'n middagje erop.

Moe, maar voldaan zit ik nu aan een lekker kopje japanse groene thee.

1 opmerking:

  1. super leuk zeg! Jammer dat ik net afgelopen weekend niet in Leiden was :P maar leuk dat er zoveel te doen was op 1 middag!

    BeantwoordenVerwijderen