maandag 27 juni 2011

En hier zijn de resultaten - Hello Etsy Product Foto Workshop

Vanmiddag heb ik met 24 anderen aan een workshop Product Fotografie meegedaan. Deze workshop was een initiatief in het kader van Hello Etsy. De workshop werd gegeven door Anna Green met ondersteuning van Liesbeth van PiniPiru en was geregeld door Martha van EtsyNL.
Het was bijzonder inspirerend. De heb geleerd dat ik evengoed de aandacht en techniek die ik in mijn handwerk steek ook meer in de foto's moet leggen.
De belangrijkste lessen die ik heb meegenomen:
-Accessoires laten zich sprekender fotograferen op een persoon (met dank aan Caitlin van Sweet and Simple Stuff)
-Het randje/vlekje dat in de achtergrond van een foto zit werkt echt storend (evenals vouwen in stof).
-Meer variëren in compositie en achtergrond (rustig, maar hoeft niet wit te zijn).
-Wees niet bang dingen af te snijden.
-Zonder proberen weet je niet wat de mogelijkheden zijn (bijvoorbeeld toevallige lichtefeecten)
-Hoe af te geraken van de overloop tafel/muur (een oneindige horizon creëren)

-Vaker naar de Ikea ;)

Hier zijn alvast wat foto's ter illustratie.
Volgorde:
VOOR:






 NA (onbewerkt):




NA (bewerkt):








2 opmerkingen:

  1. mooi, mooi :-) maar dat wist je al
    zou misschien enkel bj de haarspeldjes nog het raamkozijn eraf snijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de tip. Het oogt idd misschien nog te onrustig. (licht, donker, licht).=^x^=

    BeantwoordenVerwijderen