maandag 10 december 2012

Creasint

Door de drukte afgelopen week hebben jullie nog een #creasint verslagje tegoed.

Wat is #creasint?
Creasint is een initiatief van Imke van de blog Lovejohnny.
Zij riep op twitter op welke creatievelingen er zin had om mee te met het sturen van een sint cadeautje naar elkaar. Het geschenk kon iets zelfgemaakts zijn, of een leuke kringloopvondst...

Waarom was dit zo leuk?
Het is voor mij al zeker 20 jaar geleden dat ik voor iemand een sint cadeautje/rijm heb gemaakt. Het wordt in mijn omgeving niet veel meer gevierd. En degenen met kleine kinderen vieren het vaak 's middag, als ik nog aan het werk ben.

Wat heb ik gemaakt?
Ik kreeg via Imke mijn lootje: het was illustrator Kim Welling.
Uit de informatie die Kim had gegeven bleek dat ze heel veel hobbies heeft: moestuin, koekjes bakken, breien, haken.
Iemand met zoveel hobbies heeft wel een handig craft schortje nodig voor als haar gereedschap.
Dit was de grote uitdaging. Want mijn stoffencollectie omvat heel veel rose en paars, precies de kleuren waar Kim niet van houdt.
Maar ik heb toch een kleurenpalet gevonden die ik bij haar vond passen.
 

Het schort zelf is opgebouwd uit rechthoekige lappen en stroken.

Zie hier een foto van Kim's blog.

Wat heb ik gekregen?
Grappig genoeg bleek Kim ook mijn mysterieuze Creasint te zijn.
Zij heeft mij een gehaakt kerstboompje gegeven, die al in de vensterbank staat te pronken.
en een grappig kopje van Kim's Little Monsters.



Laten we volgend jaar weer zoiets leuks doen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten