zaterdag 20 april 2013

The Fashion World of Jean Paul Gaultier

Een museumbezoek waar ik heel erg naar uit heb gekeken:

The Fashion World of Jean Paul Gaultier
From the Sidewalk to the Catwalk
Nog in museum De Kunsthal (Rotterdam) tot 12 mei 2013.

Wat een indrukwekkende collectie.
Meer dan 130 ontwerpen bij elkaar, die zijn meer als 35 jarige loopbaan vertegenwoordigen.
Het was prachtig en inspirerend om alle details van zo dicht bij te zien. In het begeleidende boekje stonden bij sommige jurken ook het aantal uren dat eraan gewerkt was. Vaak viel me dat zelfs nog mee, als je ziet hoeveel pailletjes en kraaltjes er op geborduurd waren!

Complimenten voor de indeling per collectie. In de verschillende zalen kwamen ze zeer goed tot hun recht en de sfeer werkt direct neergezet door de inrichting (boudoir, catwalk etc).  Het effect van de gefilmde gezichten op de mannequins was zeer fascinerend en soms wat vervreemdend.

Het enige jammere vond ik het gebruik van bont. Wat mij betreft: liever niet.
En dat het ook anders kan blijkt uit de prachtige "panter jurk" waarbij je van dichtbij de glazen kraaltjes ziet waaruit het pantervel blijkt te bestaan.

Ik heb nog veel en veel meer foto's gemaakt, maar hier is een kleine impressie.
Maar je moet het vooral zelf gaan bekijken in Rotterdam!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten