maandag 23 september 2013

Wad &Design Schiermonnikoog Deel1: Merklappen

Vorige week was ik op Schiermonnikoog, een mooi klein Waddeneiland. Het is er prachtig met mooie zee vergezichten en fijne wandelingen in de duinen.
Ik was op Schiermonnikoog als deelnemer aan de Etsy Pop-Up Shop gedurende het Wad&Design Festival.
Een van de deelnemers aan het design festival was het designer duo Soepboer Stooker.

Zij gaven een nieuwe kijk op de tradionale merklappen door het ontwerp zeer sterk te vergroten. Aan dit project kon je ook ter plekke meedoen in een kleine workshop. Verder was er in het gemeentehuis een tentoonstelling van antieke merklappen om de tradionele achtergrond te belichten.



Een paar dagen nadat ik terug was van Schiermonnikoog kwam er toevalligerwijs een soort vervolg: twee familiestukken kwamen weer samen. Mijn oudtante liet 2 merklappen zien waar mijn oudtante aan had gewerkt toen ze 10 jaar oud was. Deze oudtante is later op slechts 19 jarige leeftijd in een tragisch ongeluk gestorven. Toen vertelde mijn vader dat hij nog een doosje met handwerkspullen had, die lange tijd in het molenaarshuisje van mijn oudoom was bewaard. Toen het zo bij elkaar lag, besloten we dat het voortaan samen bewaard moest worden.

 




 

1 opmerking: