zondag 11 augustus 2013

2 Ontbijt Shake recepten: Gerstegras Detox Shake & Soja Eiwit Energie Shake

Tegenwoordig begin ik meestal de dag met één van deze 2 shakes.

De Gerstegras Detox Ontbijt Shake is een reinigende shake om de dag fris te beginnen.
Deze neem ik meestal deze op mijn thuiswerk dag of in het weekend.
De Soja Eiwit Energie Shake is mijn energie shake, om klaar te zijn voor een meer fysiek veeleisende dag op het werk.

Gerstegras Detox Ontbijt Shake:
200 ml Kokosnoot water
1 banaan
1 eetlepel gerstegraspoeder
1 eetlepel haverzemelen
1 theelepel maca poeder
10 druppels vitamine D olie
Extra fruit voor de smaak variatie: aardbeien, bramen, meloen, ananas.
Alle in de Magic Bullet blender ... & klaar is je ontbijt!

Je kunt ook tarwegras gebruiken in plaats van gerstegras. Persoonlijk vind ik tarwegras een meer grondige smaak hebben, gerstegras is wat zachter en is minder dominant aanwezig.
 





Soja Eiwit Energie Shake:
200 ml sojamelk (ongezoet)
1 banaan
2 eetlepel (ca. 25 gram) soja-eiwit poeder (ongezoet)
1 eetlepel gemalen lijnzaad (mijn favoriet is Linwoods met Q10 en noten)
1 theelepel macapowder
10 druppels vitamine D olie
Extra variatie smaak: 1 eetlepel rauwe cacao poeder, bosbessen, aardbeien.
In de blender en klaar om te drinken.

Voor mij hebben deze shakes echt geholpen om weer mijn energie terug te krijgen (en tussendoor ook nog wat teveel gewicht kwijt te raken).
Bovenal: luister naar je eigen lichaam om te weten wat je nodig hebt.
Mijn verhaal: ik vond dat brood me niet genoeg energie gaf, ik bleef altijd trek houden en at zonder het gevoel te hebben gevoed te zijn.
Dus ik veranderde mijn levensstijl: ontbijt: de shakes, lunch: yoghurt met muesli, eiwitpoeder en chia zaden. Ook probeer ik suiker en siropen zoveel mogelijk te vermijden.
Wat betreft de sportschool: Ik wil wel extra bewegen, maar ik doe niks meer wat ik niet leuk vind.
Dus nu geen schuldgevoel meer over eigenlijk naar de sportschool moeten.
Ik nam Bollywood danslessen: en dat vind ik veel leuker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten