zaterdag 7 december 2013

Creasint 2013: wat ik kreeg en wat ik maakte

Ook dit jaar organiseerde Imke van LoveJohnny #creasint . Een social media sinterklaasviering, waarbij zo'n 50 creatieven eigen gemaakte cadeautjes uitwisselen.

Gedurende de maand november begon de spanning te stijgen op twitter en facebook: Wat te maken voor mijn lootje? Is het wel leuk genoeg? Krijg ik het wel op tijd af?

Vrijdag 6 december werden de pakjes uitgepakt. Mijn creasint bleek Daan van maandagdaandag!

Ik kreeg een fantastisch door haar bedrukte theepot (+ heerlijke kruidentheetjes). En ook nog eens 2 handgemaakte stempels. Super! Ik ben echt heel erg verwend hiermee.


Mijn lootje was Marike. Voor haar maakte ik een mobiel geïnspireerd op de film Up!.
(zie onderaan deze post voor een zelfmaakhandleiding)



En aangezien Marike zwanger is en ik op haar instagram een foto van een minion muts tegenkwam, kon ik de verleiding toch niet weerstaan om er wat gehaak tegenaan te gooien:
gemaakt met een gratis Ravelry patroon van Crochet by Jennifer .


 * * *  * * *  * * *  * * *  * * *  * * *  * * *  * * *  * * *  * * *  * * *  * * *

HANDLEIDING DIY UP-MOBIEL:
Nodig:
- ronde papier snijder (tenzij je heel netjes rondjes kan knippen)
- gekleurd stevig papier

- stevig metaaldraad
verder: patroontekenpapier, schaar, naaimachine, metaaldraadtang, 80 cm vetertouw voor ophangen

1: Knip rondjes uit (3 laagjes per ballon). Ik heb zelf de wolken (1 laagje) en huisje (2 laagjes) getekend. Elk ballonnetje heeft ook een klein driehoekje  (1 laagje) eronder.
Voor de buitenste 4 hangers elk 2 ballonnen en 1 wolk, voor het midden 3 ballonnen en 1 huisje.
2. Verdeel de ballonnen tot een evenwichtige kleurverdeling. Op patroonpapier teken je de afstand af tussen de ballonnen. Knip het patroonpapier in stroken die je als basis gebruikt. Naai per slinger met naaimachine, verwijder patroonpapier voorzichtig.
3. Knip en buig metaaldraad in gewenste grootte van mobiel en knoop de 5 slingers eraan. Knoop vast met vetertouw om op te hangen.



1 opmerking: